Wiadomo: nie każda gra fabularna jest dla każdego i trzeba rozważnie wybierać, któremu systemowi poświęci się czas. Oto, komu naszym zdaniem spodoba się ta gra: 


Fanom klasycznej fantasy

Najważniejszą inspiracją Wyprawy za Mur są powieści fantasy z czasów, gdy ten gatunek nie koncentrował się jeszcze na rozczarowanych życiem cynikach zaplątanych w śmiertelną walkę o władzę w ponurym i niebezpiecznym świecie. Gra opowiada o młodych ludziach, którzy wyruszają na swoją pierwszą wyprawę, niewiele wiedząc o świecie, ale marząc o wspaniałych przygodach. Powrócą odmienieni: dojrzalsi, odważniejsi i mądrzejsi, zapewne bogatsi o kilka blizn. A może nie powrócą wcale. Na pewno jednak doświadczą rzeczy cudownych.

Twórcom śwatów

Gra nie oferuje świata, tylko konwencję zabawy. To, czy rodzinna wioska bohaterów leży na skraju baśniowego królestwa faerie, w niegościnnych i wrogich człowiekowi ostępach czy pośród ruin dawnego królestwa – to zależy od grających. Podręcznik zapewnia rozmaite opcje i możliwości, ale cudowną krainą powstającą w waszej wyobraźni odkryjecie sami.

Miłośnikom Old School Revival

To oczywiste: Wyprawa za Mur i inne historie to gra z nurtu OSR, używająca mechaniki pierwszej edycji D&D z kilkoma autorskimi dodatkami – Umiejętnościami, Punktami Fortuny i przerobionym gruntownie systemem magii. Ale mimo tych innowacji trzon pozostaje identyczny, gwarantując udane doświadczenie starej szkoły gier fabularnych – i kompatybilność z setkami dodatków, zarówno klasycznych, jak należących do nurtu OSR.

Zabieganym

Wyprawa za Mur i inne historie oferuje przejrzyste, czytelne zasady które łatwo przyswoić po jednokrotnej lekturze podręcznika. W dodatku pozwala łatwo stworzyć interesujące postacie
i emocjonujący scenariusz. Wszystko po to, byście mogli spotkać się, usiąść do gry i przeżyć niesamowitą
przygodę w kilka godzin, bez poświęcania czasu na przygotowania sesji i gorączkowego szukania w kalendarzu terminu, by dokończyć przerwaną wyprawę.

Początkującym!

Dzięki wyrazistej konwencji, prostym i czytelnym zasadom oraz elastyczności i swobodzie, Wyprawa za Mur i inne historie znakomicie nadają się jako system wprowadzający w hobby! Jeżeli nigdy nie graliście w gry fabularne, ale chcecie zacząć, albo próbujecie zachęcić kogoś do grania, ta gra pomoże wam ruszyć na szlak przygody bez studiowania skomplikowanych reguł i czytania obszernych opisów świata.